Mario Czernay Infinity

1/5 Německo a Nizozemsko

eurotrip 2013středa, 16. října 2013

Ve dnech 14. 7. 2013 - 3. 9. 2013 jsem se svojí přítelkyní Janou procestoval autostopem západní Evropu. Celou cestu jsem si psal deník, ale tím vás unavovat nebudu, aspoň prozatím:).
Během 52 dnů jsme nastopovali zhruba šest až sedm tisíc kilometrů, po trase a ve směru: NĚMECKO Plauen-Chemnitz-Kassel-Brémy- HOLANDSKO -Amsterodam - Harleem- BELGIE -Antverpy-Gent- FRANCIE Lille-severozápad Francie-Le Mans-Bordeaux- ŠPANĚLSKO -San Sebastián-(Baskicko)-Burgos- PORTUGALSKO -Viana do Castelo-Porto-Lisabon- ŠPANĚLSKO -(po dálnici A6)-Badajoz-Madrid-Zaragoza-Husesca-Jaca-(pěšky přes Pyreneje)- FRANCIE -Pau-Toulouse-Montpelier-(kamionem po francouzské riviéře -Cannes-MONACO)-severní ITÁLIE-RAKOUSKO-České Budějovice.
 Během cesty jsme navštívili celkem - včetně monacké benzínové stanice - 9 zemí, dvě hlavní města, spali jsme v předražených holandských kempech, v levných portugalských hotýlkách, spali jsme u dálničních odpočívadel, na pláži i na lodi, spali jsme v kamenité španělské pustině se stádem krav, i v horách a mlze ve výšce 2300 metrů nad mořem se stádem koní, spali jsme u Kurda v Brémách v bytě nad jeho restaurací i na soukromých francouzských loukách, v saských a hessenských lesích, v liduprázdném a zcela udržovaném kempu:) Viděli jsme moře a slunili se na plážích v Holandsku, Španělsku a Portugalsku, obdivovali jsme vodní kanály a nasávali vůni marihuany v Amsterodamu, naslouchali hudebnímu festivalu v belgickém Gentu, usínali jsme pod nebem plným hvězd, přečkali jsme dva dny studených dešťů a větrů u vrat opuštěného domku, trápili se v horku, viděli jsme dva krásné horské masívy, Pyreneje a Alpy, cestovali jsme okolo Labe, překročili Sénu i řeku Loiru, 500 km byla naším společníkem čarokrásná řeka Rio Tajo... Na můj zvednutý palec reagovali lidé ze čtyř kontinentů (z Asie Kurdové (v Německu), z Afriky Maročan (ve španělských Pyrenejích), z Ameriky kolumbijský řidič mrazícího auta a semtam nějaký ten Evropan:)), brali nás lidi starší i mladší. Jeden z nejkrásnějších zážitků ze stopování: čtyřčlenná německá rodina s dvěma dětmi nabere dva unavené Čechy kdesi na opuštěné benzince ve Španělsku a odváží je více než 500 kilometrů k pláži do severního Portugalska.
 Nějaké to jídlo jsme vezli sebou, jinak jsme využívali prodejny na benzínkách, větší nákupy jsme dělali v supermarketech. Nejdůležitější k životu, kromě lásky, je voda:) Jednou jí bylo dostatek, někdy jsme museli šetřit i s vodou ze záchodů z McDonaldů, aby jsme neměli žízeň. Nocovali jsme při teplotě těsně nad nulou, stopovali jsme i při přímém slunci, kdy ve stínu bylo přes čtyřicet stupňů Celsia, kdy se voda měnili v teplou a nepoživatelnou břečku...
  Umývali jsme se v kempech, ve sprchách na dálničních odpočívadlech, v křišťálově ledové horské bystřině, ale byli jsme nemytí i několik dnů:) Potkali jsme spoustu báječných lidí, kteří pomohli a brali to jako samozřejmost... První stop byl dlouhý sedm kilometrů, ten předposlední víc jak tisíc:) Negativních zážitků je jen pár, těch dobrých se nedopočítám...
Nejdéle jsme se zdrželi v Portugalsku, nejen proto že je relativně levné, ale i krásné, docela dlouho jsme se zdrželi v Baskicku, nejen proto, že je krásné, ale také proto, že nám tam autostop nepřál a museli jsme z něho cestovat tři hodiny vlakem. A při zpáteční cestě jsme pět dní šli pěšky přes čarokrásné Pyreneje po Svatojakubské stezce...

↑Bundes Republik Deutschland
Z Oloví na sokolovsku jsme vyrazili po obědě 14. července 2013. Prvním stopem byl automobil mé sestry, odvezla nás za hranice a nechala nás tam. Daně za to pěkně děkuju.

▲den 01▲ Plauen ▲ Už na to seru, už fakt nemůžu! Sasko, Německo.

▲den 05▲ Brémy ▲ Kurd Ahmed a jeho přátelé se o nás starají jako o své přátele. (Odvezou nás kam potřebujeme, nechají nás přenocovat ve svém bytě, večer  nakrmí, pohostí vínem a pivem, ráno pozvou na snídáni do centra Brém... Ahmed nás zve do severního Iráku; Ahmed se ovšem na jaře 2014 ztrácí z komunikační sítě Skype, sever Iráku je krvavým bojištěm...)

Koninkrijk der Nederlanden

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Když se na mě dívky smějí, hned čerti se mnou šijí. Blonďatá slečna nás svezla 200 kilometrů a vysadila nás v severní části holandského hlavního města.

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Noční Amsterdam vás nenechá v klidu. Jste jeho součástí. Ať už chcete nebo nechcete.

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Město kol, kanálů a marihuany. Holanďané jsou fajn, zvěsti o jejich otevřené a dobrosrdečné povaze jsou pravdivé. Asi tou širokou a nížinatou krajinou, třeba jako u nás na jižní Moravě. Ale v Holandsku je pro našince draho, všude a všechno.

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Dvě noci na lodi Marjo nás přišli na nekřesťanské peníze, ale co už, Amsterdam a lodě, to prostě musíte zkusit. A navíc se dívat do Janiných psích prosících očí... A mimochodem žádný jiný bezpečný spaní jsme stejně nenašli.

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Praha má svého - a bohužel zapomenutého - prvního mistra světa v šachu Wilhelma Steinitze, Amstrerdam má ve svém centru náměstí se soškou svého světového šampiona. Na Náměstí Maxe Euweho se odehrávají nezapomenutelné partie lidu z ulice.
Max Euwe (20. května 1901, Watergraafsmeer poblíž Amsterdamu – 26. listopadu 1981, Amsterdam) byl nizozemský šachista a matematik, mistr světa v šachu v letech 1935–1937.

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Čím víc kol, tím víc Amsterdam.

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Jana si trvala na svém: "U tohohle - jak ty říkáš - kýče! - mě prostě vyfotíš."

▲den 07-09▲ Amsterdam ▲ Královský palác

▲den 10▲ Harleem ▲  Ten klobouk je můj. Vlastně byl, zapomněl jsem ho v autě Marokánce na zpáteční cestě ve Španělsku. Nutno ale podotknout, že ten chlapec mi daroval krabičku malborek, aniž by ovšem tušil, že si u něho nechám klobouk z jednoho nejmenovaného obchodního řetězce... Hm, a víc o téhle fotce napsat nemůžu.

▲den 10▲ Harleem ▲  Plážové šachy (v Holandsku) jsou od normálního šachu zvláštní tím, že se hrají na písku, podobně jako třeba plážový volejbal...

▲den 10▲ Harleem ▲ Život přichází z moře.

© 2015-2018 | Mario Czernay Infinity || © 2008 | Mario Czernay Revival || czernay@volny.cz || vytvořeno | janatomsu.cz